Onorė de Balzakas „Trisdešimties metų moteris“


Onorė de Balzakas
„Trisdešimties metų moteris“
„Obuolys“ 384 psl. 2011 leidimo metai

Kažkada seniai esu skaičiusi šio autoriaus knygą – „Tėvas Gorijo“. Ta, knyga, mane taip sužavėjo, kad pradėjau ieškoti kažko panašaus ir perskaičiau krūvą V.Hugo, A.Diuma knygų. Bet, ši knyga mane labai nuvylė... labai labai nuvylė.
Knygoje daug dėmesio skiriama detalėms, apmąstymams, jausmų analizei ir moters amžiaus tarpsnių palyginimams. Joje yra daug jausmų, nuostabių žodžių, pagarbos ir t.t. Bet pačio romano – pačios istorijos – aš neradau. Skaitytojas nenuosekliai supažindinamas su tam tikromis pagrindinės herojes gyvenimo detalėmis, bet tai vyksta taip trumpai ir nenuosekliai, kad nespėji susigaudyti kas ir kada įvyko.  Čia keli klausimai iš daugelio: ar visi vaikai nuo vyro (nors įtariu, kad tik pirmoji dukra, bet knygoje tai nepaaiškinama)?  Tai vis tik mirė vienas sūnus, kurį nustūmė dukra? Kur dingo meilužis (tai buvo begalinė meilė, bet staiga viskas nutrūksta, tai kuri jis ir kas jam)? Kaip galima susilaukti vaiko, po to tris metus gedėti buvusio gerbėjo, sutikti naują meilę ir pagimdyti nuo jo vaiką (aš taip galvoju) ir kad tarp tų vaikų būtų poros metų skirtumas?
Visas romanas – kažkoks kratinys. Nežinau, ar tai vertėjo darbas, ar autorius taip išreiškė savo mintis. Nors romane labai mažai dialogo, siužeto,  bet nuostabių minčių yra pakankamai.
Ar skaityčiau dar? – Ne.

2 komentarai:

  1. hm, o aš kaip tik ja dabar ir norėčiau paskaityti :)

    AtsakytiPanaikinti
  2. Paskaitykit, o gal jums patiks, bet šiaip pasiūlyčiau paskaityti "Tėvas Gorijo". Skaičiau vaikystėje ir žadu pakartoti, nes su šia knyga visai susipainiojau ir nuolat užduodu sau klausimą - negi "Tėvas Gorijo" gali taip skirtis nuo "Trisdešimties metų moteris"???

    AtsakytiPanaikinti